عرضه مستقیم گوشت قرمز در فروشگاه‌ها| قیمت مرغ همچنان بالاست

10:44 - 12 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۶۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر ستاد تنظیم بازار از حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم گوشت قرمز در فروشگاه‌ها خبر داد و افزود: بازار مرغ را نسبتاً با ثبات است، اما با چیزی که مد نظر ستاد است فاصله سه تا چهار هزار تومانی دارد.
- عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار که صبح امروز برگزار شد در خصوص بحث تولید مرغ گفت: قرار شد بحث جوجه ریزی با توجه ورود نهاده به بازار از سوی وزارت جهاد کشاورزی به جدیت دنبال شود و شرایط تولید مرغ بهبود یابد.
 
دبیر ستاد تنطیم بازار وضعیت بازار مرغ را نسبتاً با ثبات اعلام کرد و تاکید کرد بازار فعلی با چیزی که مورد تأیید ستاد است فاصله سه تا چهار هزار تومانی دارد.
 
قبادی درباره توزیع روغن خام با استناد به گزارش‌های مربوطه تصریح کرد: در زمینه روغن خانوار عرضه به وفور انجام شده است و صف‌های خریداران روغن مصرف خانوار تا پایان هفته سر و سامان پیدا می‌کنند و برای اتحادیه‌های صنفی و به ویژه قنادی‌ها سهمیه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که در روز‌های آتی برای آن‌ها عرضه می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار در ادامه وضعیت بازار گوشت قرمز را نیز نسبتا خوب توصیف کرد و افزود: با هماهنگی‌هایی که در بخش تولید و همینطور بخش عرضه انجام شد، عرضه دام زنده، کشتار و توزیع به گونه‌ای خواهد بود که با حذف واسطه ها، عرضه گوشت در فروشگاه‌ها به صورت مستقیم انجام شود و محصول با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

در ادامه این جلسه عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با استناد به صحبت‌های قبادی گفت: با توجه به بهبود تخصیص نهاد انتظار می‌رود تخم مرغ و مرغ از درب تولیدی به قیمت مصوب فاکتور شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت هر کیلو تخم مرغ را ۱۲ هزار تومان و هر کیلو دام مرغ زنده را حداکثر ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همکاران ما در سراسر کشور مجهز به سخت افزار‌هایی شدند تا بر اساس اطلاعات که سامانه به صورت آنلاین در اختیارشان قرار می‌دهد،  با واحد‌هایی که شفافیت لازم را ندارند با توجه به هدفمند شدن بازرسی‌ها برخورد قانونی خواهند کرد.
تابش در پایان با اشاره به همکاری‌های جهاد کشاورزی و سازمان‌های امنیتی به کنترل عرضه خارج از شبکه اشاره کرد و نسبت به عرضه ۱۰۰ درصد نهاده در داخل شبکه در کوتاه‌ترین زمان ابراز امیدواری کرد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *